31ο ΔΦΚ της ΑΘΗΝΑΣ ΝΥΧΤΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΑΣ
ΟΙ ΚΡΙΤΙΚΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ του ΦΕΣΤΙΒΑΛ
Επιτροπή Διεθνούς Διαγωνιστικού
Στίβεν Γούλι (Πρόεδρος)
Παραγωγός ταινιών που έχουν προταθεί και βραβευτεί με BAFTA και Όσκαρ, όπως THE CRYING GAME, CAROL και LIVING. Το 2002 συνίδρυσε την Number 9 Films και το 2019 βραβεύτηκε με το BAFTA για την εξαιρετική βρετανική συμβολή του στον κινηματογράφο.
Τζέσικα Κιάνγκ
Η Τζέσικα Κιάνγκ είναι κριτικός κινηματογράφου, προγραμματίστρια και δοκιμιογράφος με δημοσιεύσεις στα Variety, Sight & Sound, Criterion, The New York Times, Film Comment και Rolling Stone, μεταξύ άλλων. Έχει διατελέσει δύο φορές μέντορας στο Melbourne Film Festival Critics' Campus και έχει συμμετάσχει σε πολλές κριτικές επιτροπές, μεταξύ άλλων στα φεστιβάλ κινηματογράφου του Τορόντο, του Λονδίνου, του Σαν Σεμπαστιάν, της Γάνδης, του IDFA, του Κάρλοβι Βάρι και του CPH:DOX. Προηγουμένως ήταν διεθνής προγραμματίστρια του Belfast Film Festival και τώρα είναι μέλος της επιτροπής επιλογής της Berlinale.
Iωάννα Σπηλιοπούλου
Η Iωάννα Σπηλιοπούλου είναι μοντέζ κινηματογραφικών ταινιών. Έχει μοντάρει 40 ταινίες μεγάλου μήκους, πολλά ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους, καθώς και πολλές ταινίες μικρού μήκους. Αρκετές από τις παραπάνω ταινίες έχουν διακριθεί σε ελληνικά και διεθνή Φεστιβάλ. Η ίδια έχει βραβευτεί με το βραβείο μοντάζ για τις ταινίες: «Η Απειλή», «Βασιλικός Καβάλα», «Ιαγουάρος», «Τέλος Εποχής», «Μη Μου Άπτου», «Παντρολόγημα - Καρύδι με τσόφλι», «Απ’ τα Κόκαλα Βγαλμένα» και «Κόφτο». Επίσης, έχει σκηνοθετήσει τα video art: «Καβάφης... αβέβαιες μνήμες» (2013), «Συνεικόνες» (2015), «Αστρολάβος, Φώτης Κόντογλου» (2015), «Μεσολόγγι, το τελευταίο μήνυμα» (2017) και «Το γράμμα της Άννας» (2020).
Μίλια Μικκόλα
Από το 2005, η Milja Mikkola συμμετέχει στο Midnight Sun Film Festival στη φινλανδική Λαπωνία. Είναι επίσης μέλος της ομάδας προγραμματισμού του Cinema Orion και ιδρύτρια του Viva Erotica Film Festival του Ελσίνκι.
Επιτροπή Διεθνούς Ντοκιμαντέρ
Εύα Στεφανή (Πρόεδρος)
Σκηνοθέτις ντοκιμαντέρ και πειραματικών ταινιών. Οι ταινίες της έχουν προβληθεί σε διεθνή φεστιβάλ και εκθέσεις όπως η Documenta 14 και η Biennale 19. Eυρωπαϊκά μουσεία ή φεστιβάλ, όπως το Oberhausen Film Festival έχουν διοργανώσει αφιερώματα στο έργο της. Στα ντοκιμαντέρ της ερευνά την παραδοξότητα του καθημερινού βίου ενώ οι πειραματικές ταινίες της εμπνέονται από «πειραγμένο» αρχειακό υλικό. Ανάμεσα σε άλλες, έχει γυρίσει τις ταινίες «Γράμματα από το Άλμπατρος», «Αθήναι», «Ακρόπολις», Επισκέψεις στον Έ.Χ. Γονατά», «Το Κουτί», «Λουόμενοι», «Μέρες και Νύχτες με την Δήμητρα Κ», «Η καρδιά του Ταύρου».
Αλεξάντερ Νανάου
Σκηνοθέτης, παραγωγός, κινηματογραφιστής και μοντέρ, υποψήφιος για Όσκαρ και BAFTA και βραβευμένος με το Ευρωπαϊκό Βραβείο Κινηματογράφου. Γεννημένος στη Ρουμανία το 1979, μεγάλωσε στη Γερμανία, όπου σπούδασε σκηνοθεσία στη διάσημη Γερμανική Ακαδημία Κινηματογράφου και Τηλεόρασης του Βερολίνου (DFFB).
Ο Νανάου απέκτησε διεθνή αναγνώριση με το πρώτο του ρουμανικό ντοκιμαντέρ The World According to Ion B. (2009), το οποίο έκανε πρεμιέρα στο Visions du Réel στο Nyon και κέρδισε ένα Διεθνές Βραβείο Emmy. Ακολούθησε το Toto and His Sisters (2014), το οποίο έκανε πρεμιέρα στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Σαν Σεμπαστιάν και ήταν υποψήφιο για Ευρωπαϊκό Βραβείο Κινηματογράφου. Το 2017, διετέλεσε διευθυντής φωτογραφίας για το Nothingwood (σκηνοθεσία: Sonia Kronlund), το οποίο γυρίστηκε στο Αφγανιστάν και έκανε πρεμιέρα στη Διεθνή Εβδομάδα Σκηνοθετών των Καννών.
Το πιο αναγνωρισμένο έργο του μέχρι σήμερα, το Collective (2019), έκανε πρεμιέρα στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας και προβλήθηκε στο TIFF και στο Sundance. Η ταινία συμπεριλήφθηκε σε όλες τις σημαντικές λίστες με τις 10 καλύτερες ταινίες του 2020 παγκοσμίως και κατέλαβε τη 2η θέση στη λίστα του περιοδικού TIME με τις «10 καλύτερες ταινίες του 2020» — η μόνη ταινία ντοκιμαντέρ στη λίστα. Το 2021 έγινε η πρώτη ρουμανική ταινία που προτάθηκε για Όσκαρ, λαμβάνοντας υποψηφιότητες τόσο για την Καλύτερη Διεθνή Ταινία όσο και για το Καλύτερο Ντοκιμαντέρ. Το Collective κέρδισε επίσης το Ευρωπαϊκό Βραβείο Κινηματογράφου για το Καλύτερο Ντοκιμαντέρ και το Βραβείο Κοινού LUX του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.
Ο Nanau είναι συχνός προσκεκλημένος λέκτορας και μέντορας σε διεθνείς σχολές και εργαστήρια κινηματογράφου, καθώς και μέλος της Ακαδημίας Κινηματογραφικών Τεχνών και Επιστημών και της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Κινηματογράφου.
Φαμπιέν Μορίς
Εργαζόμενη στον τομέα του κινηματογράφου και των εικαστικών τεχνών, η Φαμπιέν Μορίς έχει συμμετάσχει στη δημιουργία (διευθύντρια παραγωγής), τη διανομή (συντονίστρια προγραμματισμού του FIDMarseille) και τη διεθνή ανάπτυξη (ιδρύτρια και διευθύντρια του FIDLab) του κινηματογράφου. Τώρα, ως ανεξάρτητη, συμμετέχει σε διεθνή ταμεία συμπαραγωγής, εργάζεται ως προγραμματίστρια και για την ανάπτυξη ταινιών, και πραγματοποιεί ορισμένες παρεμβάσεις σε σχολές τέχνης και κινηματογράφου. Το 2025, εντάχθηκε στην ομάδα προγραμματισμού του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Γενεύης, καθώς και στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Πόλης του Λουξεμβούργου.
Μαρία Κατσουνάκη
Η Μαρία Κατσουνάκη είναι δημοσιογράφος. Γεννήθηκε στην Αθήνα και σπούδασε Δημόσιο Δίκαιο και Πολιτικές Επιστήμες στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών. Ασχολείται με τη δημοσιογραφία από το 1984, στην αρχή στην εφημερίδα «Έθνος» και από το 1987 εργάζεται στην «Καθημερινή». Ειδικεύτηκε στο πολιτιστικό ρεπορτάζ αναλαμβάνοντας τη θέση της αρχισυντάκτριας και υπεύθυνης του ημερήσιου πολιτιστικού τμήματος από το 1992 έως το 2007. Ασχολήθηκε κυρίως με την κριτική κινηματογράφου και την αρθρογραφία. Από το 2000 μέχρι τις αρχές του 2012 παρουσίαζε στην ΕΤ1 εκπομπή για τον Ελληνικό Κινηματογράφο, προβάλλοντας ταινίες και συνεντεύξεις όλων σχεδόν των Ελλήνων σκηνοθετών (από τον Κακογιάννη, τον Κούνδουρο, τον Αγγελόπουλο έως τον Λάνθιμο). Έως σήμερα αρθρογραφεί συστηματικά στην «Καθημερινή» διατηρώντας και τη σχέση της με θέματα πολιτισμού. ‘Έχει βραβευτεί από το Ίδρυμα Μπότση για την προβολή και προώθηση του πολιτισμού μέσα από τα ΜΜΕ.
Επιτροπή Ελληνικές Μικρές Ιστορίες
Γιάννης Σακαρίδης (Πρόεδρος)
Ο Γιάννης Σακαρίδης είναι σκηνοθέτης με πορεία που εκτείνεται σε πάνω από τριάντα χρόνια. Η πρώτη του μεγάλου μήκους ταινία Wild Duck έκανε πρεμιέρα στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Τορόντο το 2013, ενώ η δεύτερη ταινία του Amerika Square έκανε πρεμιέρα στο Φεστιβάλ της Μπουσάν το 2016, προβλήθηκε στο Φεστιβάλ του Παλμ Σπρινγκς και σε πλήθος διεθνών φεστιβάλ, και αποτέλεσε την επίσημη πρόταση της Ελλάδας για τα Βραβεία Όσκαρ 2018. Η ταινία κυκλοφόρησε στις ΗΠΑ, Αυστραλία, Κίνα, Ισπανία, Ηνωμένο Βασίλειο και Ελλάδα, ενώ προβλήθηκε και σε μεγάλες πλατφόρμες, όπως το HBO Europe. Σπούδασε Κινηματογράφο στο University of Westminster και έζησε στο Λονδίνο για 18 χρόνια, όπου σκηνοθέτησε και μόνταρε ταινίες μεγάλου μήκους, ντοκιμαντέρ για το Channel 4 και το BBC, καθώς και κινηματογραφικά τρέιλερ για τη Warner Bros. International. Από το 2020 έως το 2024 διετέλεσε Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Διεθνούς Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας (DISFF).
Μυρτώ Αλικάκη
Η Μυρτώ Αλικάκη γεννήθηκε στο Παρίσι το 1972. Τελειώνοντας το σχολείο πέρασε στη Γαλλική Φιλολογία και παράλληλα στη Δραματική Σχολή του «Θεάτρου Τέχνης Κάρολος Κουν», από την οποία αποφοίτησε το 1993. Από τότε μέχρι σήμερα εργάζεται ανελλιπώς στο θέατρο, τον κινηματογράφο και την τηλεόραση. Στο θέατρο έχει συνεργαστεί με σημαντικούς σκηνοθέτες όπως Μίμη Κουγιουμτζή, Θωμά Μοσχόπουλο, Γιάννη Χουβαρδά, Νικίτα Μιλιβόγιεβιτς, Κώστα Φιλίππογλου, Πασκαλ Ραμπερ, Ελένη Σκότη, σε έργα του κλασσικού και σύγχρονου ρεπερτορίου. Στον κινηματογράφο έχει πρωταγωνιστήσει σε αρκετές μεγάλου και μικρού μήκους ταινίες και έχει διακριθεί για την ερμηνεία της με το Α’ βραβείο Γυναικείου Ρόλου στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης το 1998 για την ταινία “Black Out” του Μ. Καραμαγγιώλη και στο Διεθνές Φεστιβάλ Κύπρου για την ταινία «Το Δέντρο και η Κούνια» της Μ. Ντούζα. Στην τηλεόραση έχει εμφανιστεί σε πληθώρα τηλεοπτικών σειρών. Τα τελευταία χρόνια διδάσκει υποκριτική σε δραματικές σχολές και επίσης εργάζεται ως εκφωνήτρια διαφημιστικών. Μιλάει άπταιστα αγγλικά και γαλλικά.
Κάτια Γκουλιώνη
Αριστούχος της δραματικής σχολής Αθηνών του Γ. Θεοδοσιάδη. Ήταν μέλος του «Στούντιο υπό το μηδέν» και συμμετείχε στις παραστάσεις «Play-back» του Νίκου Καραγέωργου. Στο θέατρο, μεταξύ άλλων, έχει συμμετάσχει στις παραστάσεις «Κάζιμιρ και Καρολίνα» του Γ. Χουβαρδά, “Symposium” και “Podworko" του K. Garbaczewski, «Καλλιόπη ο δρόμος των Τεράτων» της H. Ελληνικιώτη, «Σωτηρία με λένε» του Γ. Παπαγεωργίου. Η ίδια έχει σκηνοθετήσει τρεις παραστάσεις, «House», «Baby» και «Ευτυχισμένες μέρες στους τεφρούς κήπους». Στον κινηματογράφο έχει πρωταγωνιστήσει μεταξύ άλλων στις μικρού μήκους «Fireworks» του G. Abruzzesse, «Χαμένο κορίτσι» του Ν. Πάστρα, «Αρουντέλ» της Κ. Κοτζαμάνη, «Patch of blue» της Μ. Κούπα και στις μεγάλου μήκους «Ο νόμος του Μέρφυ» «Μέσα στο δάσος», «Σύμπτωμα», «Ακίνητο ποτάμι». Έχει βραβευτεί για την ερμηνεία της στην «Πολυξένη» της Δ. Μασκλαβάνου με το βραβείο Α’ γυναικείου ρόλου της Ακαδημίας Κινηματογράφου και τα βραβεία ερμηνείας στα φεστιβάλ του Λος Άντζελες και της Νέας Υόρκης και για την «Ευτυχία» του Α. Φραντζή με το βραβείο Β’ γυναικείου ρόλου της Ακαδημίας Κινηματογράφου και το βραβείο ερμηνείας στο φεστιβάλ του Λος Άντζελες.
Εύα Γουλάκου
Γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε Θεατρολογία στο Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών και Σκηνογραφία / Ενδυματολογία στο Motley Theatre Design Course του Λονδίνου. Στον κινηματογράφο έχει υπογράψει την Καλλιτεχνική Διεύθυνση ή/και τα Κοστούμια σε πάνω από 30 ταινίες (ενδεικτικά: «Οι Άγριες Μέρες μας» του Β. Κεκάτου, η «Σελήνη 66 Ερωτήσεις» της Ζ. Λέντζου, το «Ντόντο» του Π. Χ. Κούτρα, η «Αγία Εμυ» της Α. Λαιμού, το «Brutalia, days of labour» του Μ. Μαυρή, το «Interruption» του Γ.Ζώη) οι περισσότερες εκ των οποίων έχουν λάβει μέρος σε σημαντικά φεστιβάλ κινηματογράφου. Έχει επίσης υπογράψει τα Κοστούμια της σειράς «Milky Way» του Β. Κεκάτου. Στο θέατρο έχει κάνει τη Σκηνογραφία ή/και την Ενδυματολογία σε αρκετές παραστάσεις (ενδεικτικά: το «Merde» του Γ. Κουτλή και Β. Μαγουλιώτη, ο «Ιππόλυτος» της Κ. Ευαγγελάτου, το «Σπιρτόκουτο, το μιούζικαλ» του Γ. Νιάρρου, «Ο Σκύλος, η Νύχτα και το Μαχαίρι» του Γ. Κουτλή). Έχει βραβευτεί για την Καλλιτεχνική διεύθυνση της ταινίας «Kiddo», για τα Κοστούμια του «Brutalia, days of labour» και για την Σκηνογραφία της παράστασης «Σπιρτόκουτο, το μιούζικαλ».
Αντώνης Βαβαγιάννης
Ο Αντώνης Βαβαγιάννης γεννήθηκε στην Αθήνα, χωρίς την άδειά του, το 1981. Τελείωσε την Παιδαγωγική Σχολή Αθηνών, ενώ παράλληλα σπούδαζε πιάνο και θεωρία μουσικής στο Ωδείο Αθηνών. Δούλεψε ως δάσκαλος, ήταν ιδρυτικό μέλος του συγκροτήματος Empty Frame, με συμμετοχή στις 5 πρώτες τους επίσημες κυκλοφορίες, και ταυτόχρονα ξεκίνησε την καριέρα του ως σχεδιαστής του comic Κουραφέλκυθρα. Στα 17 χρόνια αδιάκοπης κυκλοφορίας τους, τα Κουραφέλκυθρα μετρούν πάνω από 10 εκδόσεις, μεταξύ των οποίων τρεις τόμοι Κουραφέλκυθρα Omnibus I, II & III (από τις εκδόσεις Jemma Press). Σήμερα, ο Αντώνης δουλεύει παράλληλα ως βασικός γελοιογράφος του News24/7, ως ραδιοφωνικός παραγωγός στο Nostos 100.6, ως οικοδεσπότης του Δεν Είναι Καν Κουίζ Podcast, ενώ στον ελεύθερο χρόνο του του αρέσει να γράφει βιογραφικά του εαυτού του στο τρίτο πρόσωπο.
Επιτροπή Μικρού Μήκους GSC
Χριστίνα Μουμούρη
Η Χριστίνα Μουμούρη είναι βραβευμένη κινηματογραφίστρια με έδρα την Αθήνα και ψυχή ταξιδευτή. Έχει δουλέψει σε γυρίσματα από το Λος Άντζελες και το Ρίο ντε Τζανέιρο μέχρι τη Ρώμη και το Χονγκ Κονγκ, συνεργαζόμενη με σκηνοθέτες και δημιουργούς σε όλο τον κόσμο. Με εμπειρία 25 χρόνων σε διαφημιστικά, ταινίες μικρού και μεγάλου μήκους και ντοκιμαντέρ, ξεχωρίζει για την ευαισθησία και τη συνέπειά της πίσω από την κάμερα.
Η δουλειά της στην ταινία Zizotek (2020) τιμήθηκε με το Βραβείο Καλύτερης Φωτογραφίας από την Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου, καθώς και από την Ένωση Ελλήνων Κινηματογραφιστών. Διακρίνεται για την ικανότητά της να αξιοποιεί κάθε συνθήκη φωτισμού, να δουλεύει με ακρίβεια ακόμη και υπό πίεση και να αφουγκράζεται τις ανάγκες κάθε έργου.
Πιστεύει στη δύναμη της ομαδικής δουλειάς και προσαρμόζεται εύκολα σε απαιτητικά περιβάλλοντα. Σήμερα θεωρείται μία από τις πιο σημαντικές Ελληνίδες κινηματογραφίστριες και υπηρετεί ως Αντιπρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Κινηματογραφιστών.
Σίμος Σαρκετζής
Ο Σίμος Σαρκετζής είναι κινηματογραφιστής με καριέρα που ξεπερνά τα 25 χρόνια σε ταινίες μεγάλου μήκους, τηλεόραση, ντοκιμαντέρ, ταινίες μικρού μήκους, διαφημιστικά και θέατρο. Γεννημένος στην Κολωνία, σπούδασε κινηματογράφο στη Σχολή Κινηματογράφου Σταυράκου στην Αθήνα, πριν συνεχίσει τις σπουδές του στο Παρίσι. Έχει συνεργαστεί με μερικούς από τους πιο αναγνωρισμένους σκηνοθέτες του σύγχρονου ελληνικού κινηματογράφου. Υπήρξε διευθυντής φωτογραφίας στην ταινία «Μικρά Αγγλία» του Παντελή Βούλγαρη, η οποία του χάρισε το βραβείο της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου για την Καλύτερη Φωτογραφία. Το έργο του ήταν επίσης κεντρικό στις ταινίες «Το τελευταίο σημείωμα» και «Ψυχή βαθιά» του Βούλγαρη. Πέρα από τις συνεργασίες του με τον Βούλγαρη, έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη και άλλων σημαντικών Ελλήνων σκηνοθετών. Ήταν διευθυντής φωτογραφίας στην ταινία «Ξενία», σε σκηνοθεσία Πάνου Χ. Κούτρα. Συνεργάστηκε επίσης με τον Τάσο Μπουλμέτη στην ταινία «Νοτιάς». Το 2023, η δουλειά του Σαρκετζή στην ταινία της Ασημίνας Προέδρου «Πίσω από τις θημωνιές» εδραίωσε ακόμη περισσότερο τη φήμη του.
Θύμιος Μπακατάκης
Ο Θύμιος Μπακατάκης γεννήθηκε στην Αθήνα. Είναι απόφοιτος της Ελληνικής Σχολής Κινηματογράφου και Τηλεόρασης Σταυράκου.Εργαζεται ως κινηματογραφιστής στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Έχει κινηματογραφήσει αρκετές βραβευμένες ταινίες, όπως Κινέττα (2005), Κυνόδοντας (2009), o Αστακός (2015) , Ο Θάνατος του Ιερου Ελαφιού (2017), καθεμία με ξεχωριστό οπτικό στυλ. Το έργο του εκτείνεται σε ταινίες όπως το Attenberg (2010), L (2011), Porfirio (2011), Keep The Lights On (2012), Στο Σκοτάδι (2014), The Lodge (2018), καθώς και σε μουσικά βίντεο και διαφημιστικά. Εργάζεται επίσης ως σχεδιαστής φωτισμού θεάτρου. Ο Μπακατάκης έλαβε υποψηφιότητα για το βραβείο Independent Spirit Award για την ταινία Ο Θάνατος του Ιερού Ελαφιού (2017).